سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آگهی و تبلیغات

 درب خانگی سنتی دارای تک لنگه لولا شده ای است که براحتی برای ورود و خروج افراد تنها به یک طرف باز می­شود.از درهای دولنگه ­ای،دوطرفه،کوشی و آکاردئونی نیز برای منازل مسکونی یا موارد دیگر مورد استفاده می­شود.کلمه لنگه برای توصیف قسمت بازشوی در به کار می­رود این درها از پروفیل­های فولادی و یا آلومینیومی مشابه پنجره ساخته می­شوند

درب های آکاردئونی که به عنوان حفاظ ضد سرقت درب آپارتمان استفاده می شوند جنبه حفاظتی و امنیتی دارند و از درب هایی هستند که به راحتی توسط افراد ماهر در طی زمان کوتاهی نصب می شوند.
حفاظ های آهنی آکاردئونی، نرده های فلزی هستند که جلو درب گذاشته شده اند و فضای بیرون و داخل خانه را به هم متصل می کنند و به عنوان یک حائل نرده ای امن مابین فضای بیرون و داخل خانه قرار می گیرند.حتی میتوان از حفاظ ضد سرقت آکاردئونی به عنوان حفاظ پنجره یا بالکن نیز استفاده کرد

روش ساخت درب­های داخل آپارتمانها:معمولاً این گونه درها کلا فشان ازپروفیل قاب درگاهی و لنگه در باز شوی انها از چوب ساخته شده است و بوسیله لولا به چهارچوب پروفیلی نصب

می­شود.اندازه استاندارد درهای داخلی عبارتست از :2040میلیمتر ارتفاع و 626،726،826،906،526 میلی­متر پهنا و ضخامت هردو40 یا 44 میلی­متر درنظر گرفته می­شود.

مجموعه درکامل ترکیب استانداری است از لنگه در،چهارچوب یا قاب درگاهی و لولا و لوازم متعلقه که بصورت یک واحد آماده نصب می­شود.برای ساخت ابتدا کلاف پروفیل را با توجه به اندازه دوسر فارسی بر کرده و پس از اطمینان از صحت اندازه­ ها و زاویه برش قطعات بریده شده را کنار هم قرار داده و جوشکاری می­کنیم پس از جوشکاری از پروفیل سپری برای شیشه خور استفاده می­کنیم.

آشنایی با درب­ های کشویی و آکاردئونی: درهای کشویی عمدتاً برای استفاده غیر مکرر جهت ایجاد دهانه باز یا سدی در میان اتاق­ها یا فضاهای مجاور به منظور تغییر مورد استفاده قرار آنها و در فضاهای باریک جهت اجتناب از ایجاد مانع طراحی شده­اند. درب آکاردئونی نیر برای استفاده غیرمکرر جهت ایجاد دهانه­های بزرگتری که خارج از توان درهای کشویی است و به منظور تقسیم فضاهای بزرگ­تر به کوچک­تر وامکان برگشت به وضعیت اولیه طراحی شده است.

تجهیزات اتصالی درهای کشویی یا آکاردئونی شامل یک ریل فلزی است که در بالای در گاهی نصب شده و جامل چرخداری که وزن را تحمل می­کند در داخل آن قرار میگیرد.در سطح کف نیز ریلی به عنوان راهنمای حرکت  در نصب می­شود که میل راهنمای متصل به در در داخل آن قرار می­گیرد.

مزایای فولاد در ساخت درب و پنجره: تاریخ استفاده از درب و پنجره پروفیلی به نیمه دوم قرن نوزدهم باز می­گردد.مزیت فولاد در،درب و پنجره­سازی آن است که به خاطر مقاومت و صلبیت این فلز امکان کاستن از مقاطع چهارچوب و لنگه های بازشووجود دارد.

وظیفه در:وظیفه اولیه در ایجاد امکان دسترسی است و وظیفه آن  به عنوان بخشی از دیوار یا تیغه عبارتست از:مقاومت،پایداری شکل،حفظ حریم خصوصی،ایمنی،عایق­بندی حرارتی،عایق­بندی صوتی،آتشپادی و دور نگه داشتن باد و باران به عنوان بخشی از دیوار خارجی.